Coneix-nos

¿Què és El Bloc-Compromís?

El 12 de desembre de 1997, al Palau de la Música de València es feia la presentació oficial del BLOC NACIONALISTA VALENCIÀ. Va ser un gran acte, amb la presència de destacades personalitats de la vida social valenciana. Un acte que albirava l’èxit organitzatiu i polític de la nova formació del valencianisme polític.

benicassim

Des de la reinstauració de la democràcia, l’any 1975, el valencianisme polític ha estat un referent electoral constant, tan ineludible i insubornable com ho va ser, sens dubte, en el període anterior de lluita contra la dictadura franquista i com ho va ser també, tot i que de manera incipient, durant els temps de la II República.

Any rere any, elecció rere elecció, el valencianisme polític ha anat consolidant un espai creixent, ampliant el seu suport social, ampliant els límits de la seua acció política en favor de les llibertats del País Valencià i d’un futur de progrés per al nostre poble. La consolidació i l’expansió del valencianisme polític fa molts anys que va dur la nostra gent als llocs de responsabilitat institucional, on hem hagut de governar en uns casos o de ser oposició, en uns altres. La honradesa, la transparència, la proximitat i el rigor de l’acció dels nostres regidors i regidores en els ajuntaments valencians avalen una trajectòria de compromís i de lleialtat.

Ahir mateix, després de mesos de dinamització i d’extensió del BLOC-Compromís, com a plataforma unitària del valencianisme polític; després d’haver realitzat amb èxit un camí en favor de l’eixamplament i difussió d’un missatge d’esperança que ens permeta encarar el ja pròxim segle XXI amb il.lusió renovada; havent recorregut el país de dalt a baix, comarca a comarca, poble a poble; després del treball, sovint callat, però sempre important, dels nostres representants municipals; ahir mateix, presentàvem el Programa Valencià i les primeres deu propostes concretes que se’n desprenen. Tot un compromís amb la societat valenciana. Ho presentàvem el Palau de Congressos de València i ho fèiem de la mà dels nostres primers candidats al Parlament Valencià, al Parlament Europeu i a prop de doscents ajuntaments del País Valencià, en una Convenció en la qual participaren uns dos mil ciutadans i ciutadanes, en un dels actes polítics més importants dels últims anys.

El País Valencià necessita un nou impuls. Necessita canvis urgents. Necessita un projecte que ens situe en els camins de la modernitat, de l’europeisme i amb les màximes quotes de participació ciutadana. Un projecte il.lusionant per a convertir-nos en un societat avançada i capdavantera, una societat preparada per a afrontar tots els reptes del segle XI i unir-los a la millora de la qualitat de la vida de tots els ciutadans i ciutadanes, emmarcats en una cultura de la solidaritat. Un projecte com el que Progama Valencià proposa, que el BLOC-Compromís ha dissenyat i assumeix com un vertader contracte social i com un compromís amb el país.

Tant aquells que ens governen ara, com els qui ho han fet anteriorment des de la Generalitat Valenciana, han convertit el País Valencià en una comunitat perifèrica, atorgant-nos un paper secundari, molt per baix del que ens correspon i necessitem. En conseqüència, les nostres reivindicacions han esdevingut secundàries i molts dels nostres problemes no troben les solucions que calen. Ni tan sols som respectats per allò que aportem als pressupostos generals de l’Estat espanyol. Ens han atorgat l’indigne paper de pagar i callar.

Hi ha qui encara vol continuar creant confusió. Hi ha qui encara, davant la petició de reforma de l’estat, que tal i com està ara és totalment injust per als valencians, es declara a favor de perpetuar la situació en el temps.

És imprescindible superar la dependència i la subalternitat i només podrem fer-ho des d’organitzacions que tinguen com a centre de la seua acció política la resolució de les necessitats reals dels valencians i de les valencianes. Això, ara com ara, és el Bloc -Compromís.

El Bloc-Compromís és la plataforma unitària del valencianisme polític, una federació de partits i d’independents que s’ha convertit en una eina extraordinària per al futur, una organització oberta i plural que és la garantia perquè els valencians i les valencianes recuperem la nostra dignitat com a poble i el protagonisme que ens pertoca en els àmbits espanyol i europeu, i en la nostra pròpia casa: el País Valencià. Per això, el BLOC-Compromís us convinda a prendre part, a participar-hi, a col·laborar en un projecte engrescador i a dur el valencianisme polític a la més ampla representació institucional de la història.

Benvinguts i benvingudes al BLOC-Compromís.