La coalició ha votat no al conveni de transició que ha presentat Acuamed, acord que ha rebut els vots favorables de l’equip de govern i del PSOE.

Segons Joan Bonet, «l’única intenció d’Acuamed amb el conveni es posar en marxa la dessalinitzadora i evitar haver de tornar l’ajuda de la Unió Europea amb la qual es va finançar la planta de Cabanes-Orpesa». Per al portaveu del grup municipal de Compromís per Benicàssim, «l’acord és in extremis i perjudicarà, en el futur, de manera greu l’usuari».

Bonet ha alertat que la factura mitjana de l’aigua, «si en l’actualitat se situa en els 50 euros al trimestre, pot arribar a 90 una volta finalitze el conveni de transició». Des de la coalició també adverteixen que el conveni no garanteix que el Ministeri es faça càrrec del cost de les inversions, «i, per tant, serà la nova concessionària, quan tinga lloc el concurs, qui assumirà l’amortització del cost. Això farà que la concessionària repercutirà aquesta despesa a l’usuari final, qui patirà un significatiu increment en la factura trimestral».

El candidat de Compromís a l’alcaldia de Benicàssim considera que l’acord «és un despropòsit si és té en compte que l’aigua és un bé bàsic fonamental i l’usuari no gaudirà de cap valor afegit que justifique un increment futur tan important en el rebut». Des de la coalició s’ha acusat a l’equip de govern «de no haver buscat una bona solució per al municipi». Bonet ha indicat que «s’ha pegat una patada a la pilota, cap a avant, a la desesperada, i el problema que el resolga els futurs equips de govern». L’alcaldable ha asenyalat «que era possible una altra solució si s’haguera gestionat amb temps i, per exemple, la compra d’aigua s’haguera fet d’acord amb la necessitat del municipi».

En aquest sentit, Bonet ha recordat que la dessalinitzadora «havia de cobrir una falsa expectativa de desenvolupament urbanístic lligat a la bambolla immobiliària», durant la qual es projecten PAI que multiplicaven per cinc el número d’habitatges de Cabanes, Orpesa i Benicàssim.

Des de Compromís també han volgut recordat que tant PP com PSOE han rebutjat al Congrés i al Senat les esmenes de la coalició als Pressuposts de l’Estat en les quals es demanava que fóra l’administració estatal qui assumira el cost de la inversió, com així ha succeït amb altres plantes. Finalment, Bonet ha conclòs que Acuamed ha estat envoltada d’un gran polèmica a causa de sobrecosts que arribaven al 40% i d’una suposada trama de corrupció per la qual va ser detingut un antic director general de l’empresa pública.

——-

Compromís por Benicàssim «alerta» del incremento futuro

del recibo del agua por el comvenio con Acuamed

La coalición ha votado no al convenio de transición que ha presentado Acuamed, acuerdo que ha recibido los votos favorable del equipo de gobierno y del PSOE.

Según Joan Bonet, «la única intención de Acuamed con el convenio es poner en marcha la desaladora y evitar tener que devolver la ayuda de la Unión Europea con la que se financió la planta de Cabanes-Orpesa». Para el portavoz del grupo municipal de Compromís per Benicàssim, «el acuerdo es in extremis y perjudicará, en el futuro, de manera grave al usuario».

Bonet ha alertado de que la factura media del agua, «si en la actualidad se sitúa en los 50 euros al trimestre, puede llegar a 90 una vuelta finalice el convenio de transición». Desde la coalición también advierten que el convenio no garantiza que el Ministerio se haga cargo del coste de las inversiones, «y, por tanto, será la nueva concesionaria, cuando tenga lugar el concurso, quien asumirá la amortización del coste. Esto hará que la concesionaria repercutirá este gasto al usuario final, quien sufrirá un significativo incremento en la factura trimestral».

El candidato de Compromís a la alcaldía de Benicàssim considera que el acuerdo «es un despropósito si se tiene en cuenta que el agua es un bien básico fundamental y el usuario no disfrutará de ningún valor añadido que justifique un incremento futuro tan importante en el recibo». Desde la coalición se ha acusado al equipo de gobierno «de no haber buscado una buena solución para el municipio». Bonet ha indicado que «se ha pegado una patada a la pelota, hacia adelante, a la desesperada, y el problema que el resuelva los futuros equipos de gobierno». El alcaldable ha señalado «que era posible otra solución si se hubiera realizado con tiempo y, por ejemplo, la compra de agua se hubiera hecho de acuerdo con la necesidad del municipio».

En este sentido, Bonet ha recordado que la desaladora «tenía que cubrir una falsa expectativa de desarrollo urbanístico ligado a la burbuja inmobiliaria», durante la que se proyectan PAI que multiplicaban por cinco el número de viviendas de Cabanes, Orpesa y Benicàssim.

Desde Compromís también han querido recordado que tanto PP como PSOE han rechazado en el Congreso y en el Senado las enmiendas de la coalición a los Presupuestos del Estado en las que se pedía que fuera la administración estatal quien asumiera el coste de la inversión, como así ha sucedido con otras plantas. Finalmente, Bonet ha concluido que Acuamed ha estado rodeada de un gran polémica debido a sobrecostes que llegaban al 40% y de una supuesta trama de corrupción por la que fue detenido un antiguo director general de la empresa pública.