El passat 11 de setembre va començar el curs escolar i les famílies benicassudes, amb fills i filles, van reprendre la rutina. Juntament amb la tornada de l’activitat educativa, també ho ha fet l’activitat als parcs del municipi. Molts d’aquests parcs fa anys que no reben cap inversió per tal de millorar-los o d’adaptar-los a les necessitats de tots els xiquets i xiquetes.

Per això el grup municipal de Compromís a l’Ajuntament de Benicàssim ha decidit presentar una moció per a la millora i inclusió de tots els parcs infantils.

La portaveu valencianista al municipi, Paula Mateos, ha declarat que «a l’Estat Espanyol hi ha al voltant de 140.000 xiquets i xiquetes amb diversitat funcional i, per tant, és obligació legal i política dels ajuntaments crear oferta lúdica inclusiva que facilite el dret al joc de tots els infants, garantint, per tant, la igualtat entre persones».

El 1989 la Declaració de la Convenció sobre els Drets de l’Infant de l’Organització de les Nacions Unides ja va deixar constància que «l’infant ha de gaudir plenament de jocs i recreacions, els quals han d’estar orientats a  les finalitats que persegueix l’educació; la societat i les autoritats públiques s’esforçaran  a promoure la satisfacció d’aquest dret».

«Des de Compromís per Benicàssim -ha continuat Mateos- entenem que l’administració local ha de vetlar perquè tots els espais del nostre poble siguen inclusius i responguen a les necessitats de tots els seus habitants. Partint d’esta visió, la població ha de ser un exemple trencant  barreres de tota classe, millorant l’accessibilitat per a persones amb diversitat funcional i cognitiva, persones amb autisme i dificultat de comprensió, entre d’altres».

Mateos ha continuat manifestant que «els parcs del nostre municipi necessiten una millora urgent que els adapte també  a les condicions climàtiques que estem patint durant els últims anys, com ara les onades de calor. Es necessiten ombres i fonts d’aigua potable que funcionen tot l’any, que puguen garantir als usuaris qualitat en aquest servei públic». Per últim, la representant del partit taronja, ha volgut exemplificar alguns casos, com el del parc «situat davant del col·legi Palmerar (parc Europa) que necessita amb urgència la instal·lació de sanitaris públics fixos, que els i les usuàries del parc  puguen utilitzar de manera gratuïta (tal com es fa als de la platja); així ho reclamen les famílies que després del col·legi passen allí la vesprada sense cap negoci  hostaler a prop per a poder acudir en cas d’urgència» o d’altre cas com «el parc infantil situat davant de l’Escola Infantil “Pintor Tasio” que necessita una millora considerable: no té un sol adaptat, i a penes hi ha res perquè els xiquets i xiquetes (menors de 3 anys) que assisteixen a l’Escoleta puguen gaudir amb seguretat».